Podwojny wyłącznik.

W dniu 18 kwietnia 2008 r. inspektorzy WITD w Białymstoku podczas kontroli pojazdu należącego do przewoźnika litewskiego stwierdzili, że do tachografu zainstalowanego w pojeździe marki Scania został podłączony wyłącznik. Wyłącznik podłączony był do przewodów doprowadzających impulsy do tachografu oraz oryginalnych przełączników pojazdu. Gruntowne oględziny tachografu i jego elementów składowych wykazały również, iż do tychże przewodów w odległości około 0,5m od pierwszego wyłącznika podłączony jest został kolejny wyłącznik. Tym samym w jednym pojeździe stwierdzono ingerencję w urządzenie rejestrujące polegającą na podłączeniu dwóch wyłączników. Ponadto stwierdzono również naruszenia związane z niewłaściwym użytkowaniem wykresówek.

Na właściciela pojazdu nałożono karę pieniężną w wysokości 10600 złotych za wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące, do którego podłączone zostały niedozwolone urządzenia dodatkowe oraz za naruszenia związane z niewłaściwym zastosowaniem wykresówek (zgniecione i brudne). Kierowca kontrolowanego pojazdu został ukarany mandatem karnym w wysokości 900 złotych.