Odpowiedzi na zapytania ofertowe.

WI-IV.801.1.4.2012

W odpowiedzi na zapytania dotyczące specyfikacji istotnych warunków zamówienia na dostawę 2 fabrycznie nowych samochodów wraz z wyposażeniem, niniejszym informuję:

Pytanie:
„Zamawiający w pkt. 52 określił źródło światła dla reflektorów jako LED. Jednocześnie Zamawiający określił efektywność świetlną na 2300lm na lampę.
W związku z powyższym proszę o informację na jakiej podstawie Zamawiający zamierza zweryfikować zgodność zaoferowanej lampy w trakcie odbioru pojazdu, czy może nie zaszła pomyłka i Zamawiający określił 2300lm w miejsce właściwych 230lm. Zwracamy również uwagę na fakt, że jedynym właściwym parametrem możliwym do weryfikacji w warunkach drogowych jest określenie np. 5lx na poziomie ziemi w odległości 5m od ściany nadwozia pojazdu. Tutaj pragnę nadmienić, że oświetlenie na poziomie 5lx umożliwia swobodne czytanie tekstów w gazecie.
W związku z powyższym zwracamy się z uprzejmą prośbą o zmianę dotychczasowego zapisu z 2300lm na min. 5lx na poziomie ziemi w odległości 5m od pojazdu.
Jednostka lumen’a nie gwarantuje właściwego oświetlenia, gdyż zgodnie z definicją „Jest to strumień świetlny wysłany w jednostkowy kąt bryłowy (steradian) przez izotropowe punktowe źródło światła o światłości jednej kandeli umieszczone w wierzchołku tego kąta” . Takie
określenie pozostawia bardzo dużą dowolność w zakresie pomiaru i nie daje możliwości Zamawiającemu weryfikacji zgodności.
Natomiast 1 luks, wg definicji: „Luks (lx) określany jest jako oświetlenie wywołane przez równomiernie rozłożony strumień świetlny o wartości równej 1 lumen (lm) padający na powierzchnię 1m2, a więc: 1 lx = 1 lm / m2” daje możliwość weryfikacji z jednoczesnym zapewnieniem właściwego oświetlenia przedpola.”
Odpowiedź:
1) Zamawiający dokona oceny zgodności zaoferowanych lamp na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę w ofercie, zgodnie z zapisami Rozdziału 8 pkt 9 i 14 SIWZ. Wykonawca, zgodnie z Rozdziałem 8 pkt 14 może dołączyć informację o producencie lamp oraz dane techniczne proponowanych lamp wraz z potwierdzeniem spełnienia normy IP68.
2)Treść pkt 52 załącznika nr 1do siwz pozostaje bez zmian.

Pytanie:
„Zamawiający w pkt. 59 – 60 określa parametry dla belek sygnalizacyjnych w sposób nie zapewniający konkurencyjności. Zamawiający nie określił żadnych wymagań w zakresie posiadania przez sygnalizację uprzywilejowania pojazdu w ruchu stosownych homologacji i dokumentów dopuszczających. Obowiązującym w chwili obecnej dokumentem w naszym kraju jest przede wszystkim Regulamin 65EKG/ONZ w zakresie światła niebieskiego. Od dwóch lat wprowadza on również tzw. Klasę II homologacyjną w wyniku rozwoju źródeł światła. Światło jest coraz silniejsze i w nocy coraz częściej dochodzi do oślepiania innych uczestników ruchu poprzez sygnalizację świetlną – ostrzegawczą. W związku z tym zostało wprowadzone pojęcie Klasy 2, tj sygnalizacja świetlna posiada homologację na 2 poziomy światłości, dzień oraz noc. Czy w związku z powyższym Zamawiający wymaga aby sygnalizacja świetlna spełniała przepisy obowiązujące na terenie RP, tj. Regulamin 65EKG/ONZ dla światła niebieskiego, czy Zamawiający wymaga aby homologacja R65 EKG/ONZ była wykonana w klasie 2?”
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga aby sygnalizacja świetlna spełniała przepisy obowiązujące na terytorium RP. Zamawiający nie wymaga aby homologacja R65EKG/ONZ była wykonana w klasie 2.

Pytanie:
„Zamawiający wymaga aby tylna belka sygnalizacyjna posiadała zintegrowany wyświetlacz diodowy umożliwiający wyświetlenie napisu „STOP” w sposób ciągły, oraz „JEDŹ ZA MNĄ” w sposób pulsacyjny. Jednocześnie Zamawiający nie określił żadnych mierzalnych parametrów dla wyświetlacza. W związku z powyższym prosimy o udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy zaoferowany wyświetlacz winien spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 Lipca 2003r. (Dz. U. nr 220, poz. 2081) określone w pkt. 14.5 – „Urządzenia Sygnalizacyjne instalowane na pojazdach, przeznaczone do podawania poleceń kierującym pojazdami””.
Odpowiedź:
Zmawiający wymaga aby zaoferowany wyświetlacz spełniał wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 Lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181).

Pytanie:
„Zamawiający nie określił żadnych wymagań w zakresie emisji dźwięku przez sygnalizację dźwiękową. Tutaj należy nadmienić, że Zamawiający nie określił nawet mocy elektrycznej głośnika czy też wzmacniacza sygnałowego. Pozostawienie zapisów w obecnej formie nie gwarantuje właściwej skuteczności sygnalizacji dźwiękowej, a wskazane przez Zamawiającego Rozporządzenie określa jedynie, że sygnały winny być o zmiennym tonie. Skuteczna sygnalizacja dźwiękowa jest elementem decydującym o czasie i bezpieczeństwie dotarcia na interwencję. Należy również pamiętać, że badania wykazały, iż podwojenie mocy elektrycznej ze 100W do 200W skutkowało wzrostem ciśnienia akustycznego zaledwie o ok. 2,5 dB(A), co z kolei przekładało się na kilkaset metrów słyszalności sygnału w warunkach drogowych. Dlatego też pozostawienie wymagań Zamawiającego w takiej formie może skutkować zakupem pojazdu, który nie będzie w stanie bezpiecznie, szybko i skutecznie dotrzeć na interwencję. W związku z powyższym proszę o określenie czy oferowana sygnalizacja dźwiękowa ma:

  • wytwarzać dźwięki, których ekwiwalentny poziom ciśnienia akustycznego wg krzywej korekcyjnej A mierzony całkującym miernikiem poziomu dźwięku umieszczonym w odległości 7 m przed pojazdem musi zawierać się w granicach 110 dB(A) ÷ 115 dB(A) (+/- 2% wymaganych wartości), dla każdego rodzaju dźwięku, warunki badań wg PN-92/S-76004 lub regulaminem 28 EKG ONZ. Wymóg musi być potwierdzony badaniem wykonanym przez właściwą jednostkę badawcza lub certyfikującą. Dokument potwierdzający spełnienie musi zostać przedstawiony przez Wykonawcę w fazie podpisywania umowy.”

Odpowiedź:
Zamawiający wymaga aby oferowana sygnalizacja dźwiękowa była zgodna z regulaminem 28 EKG ONZ. Pkt 58 załącznika nr 1 do SIWZ pozostaje bez zmian.

Pytanie:
Zamawiający w żadnym z w/w punktów nie określa podstawowego wymagania, jakie muszą spełniać elementy wyposażenia elektronicznego montowane na pojazdach, tj. wymóg posiadania homologacji na R10 EKG/ONZ. Czy w związku z powyższym Zamawiający wymaga, aby elementy sygnalizacji posiadały stosowne homologacje na R10 EKG/ONZ i/lub zamiennie na Kompatybilność Elektromagnetyczną zgodnie z Dyrektywami Unii Europejskiej?
Odpowiedź:
Wszelkie urządzenia montowane na i w pojeździe oraz każdy z elementów wyposażenia specjalistycznego powinny posiadać wymagane dla tych urządzeń  homologacje lub certyfikaty zgodnie z obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisami.

Pytanie:
„Załącznik nr 1 do SIWZ, pkt. 43:
Czy zamawiający może sprecyzować, jakie minimalne wymiary ma posiadać wyjście ewakuacyjne?”
Odpowiedź:
Zamawiający precyzuje, iż wyjście awaryjne powinno mieć powierzchnię umożliwiającą wpisanie w nią prostokąta o wymiarach 500 mm x 700 mm.

Pytanie:
„Załącznik nr 1 do SIWZ, pkt. 46:
Czy Zamawiający może doprecyzować jakiego rodzaju atesty powinna spełniać sklejka do wykonania zabudowy meblowej?”
Odpowiedź:
Zmawiający wymaga, aby sklejka przewidziana do zabudowy pojazdu posiadała atest (bądź atesty) potwierdzające spełnienie wymagań przepisów europejskich dla przemysłu motoryzacyjnego.

Pytanie:
„Załącznik nr 1 do SIWZ, pkt. 70:
Czy w zakresie dostawy wag nieautomatycznych należy uwzględnić dostarczenie interfejsu umożliwiającego podłączenie wag do komputera?”
Odpowiedź:
Tak.

Pytanie:
„Załącznik nr 1 do SIWZ, pkt. 70:
Czy  w zakresie dostawy wag nieautomatycznych należy uwzględnić dostarczenie oprogramowania umożliwiającego przy pomocy komputera odczyt danych uzyskanych w trakcie pomiaru?”
Odpowiedź:
Tak.

Pytanie:
„Załącznik nr 1 do SIWZ, pkt. 74:
Zamawiający określił, iż: „pojazd homologowany jako ciężarowy zostanie zarejestrowany przez Zamawiającego. Po dokonaniu zabudowy powinien przejść badanie techniczne, niezbędne do zarejestrowania jako pojazd specjalny.”
W związku z faktem, iż w świetle obowiązujących przepisów badania techniczne zmieniające kategorię pojazdu mogą zostać przeprowadzone tylko na pojeździe, który jest zarejestrowany należy rozumieć, że Zamawiający przyjmie dostawę pojazdu bez ww. badań technicznych, następnie dokona jego rejestracji na podst. dostarczonej: karty pojazdu, faktury VAT i świadectwa zgodności dla pojazdu ciężarowego i wówczas udostępni pojazd wykonawcy wraz ze stałym dowodem rejestracyjnym, aby wykonawca dopełnił wymagań siwz i przeprowadził poszerzone badanie techniczne z dopuszczeniem pojazdu do ruchu w celu uzyskania dokumentów do przerejestrowania pojazdu z ciężarowego na specjalny.
Taka procedura rejestracji powoduje, iż Zamawiający pomimo przyjęcia przedmiotu umowy nie będzie miał gwarancji, że pojazd spełnia wszystkie wymagania kwalifikujące do potwierdzenia przez diagnostę oczekiwanej kategorii  jako specjalny (okaże się to dopiero po rejestracji pojazdu, w trakcie przeprowadzenia badania technicznego).
Ponadto uzyskanie przez Zamawiającego stałego dowodu będzie wiązać się z terminem kilku tygodni, a więc w tym okresie pojazd nie będzie mógł służyć wykorzystaniu go dla określonych statutowo celów.
Wobec powyższego pragniemy zapytać, czy Zamawiający w celu uzyskania wraz z pojazdem kompletnej dokumentacji umożliwiającej zarejestrowanie go jako specjalny wymaga aby dostarczony pojazd był homologowany jako specjalny lub posiadający zwolnienie z wymogu uzyskania świadectwa homologacji?”
Odpowiedź:
Zapis punktu 74 Załącznika nr 1 do SIWZ pozostaje bez zmian.

Pytanie:
„Czy drukarki laserowe z funkcją ksera i skanu winny posiadać możliwość druku czarno-białego czy kolorowego?”
Odpowiedź:
Drukarki powinny posiadać możliwość druku czarno-białego.

Pytanie:
„Czy Zamawiający dopuści wykonanie mebli zgodnie z opisem z płyty meblowej, wodoodpornej?”
Odpowiedź:
Zmawiający wymaga, aby sklejka przewidziana do zabudowy pojazdu posiadała atest (bądź atesty) potwierdzające spełnienie wymagań przepisów europejskich dla przemysłu motoryzacyjnego.

Pytanie:
„Obowiązkowe przeglądy techniczne w okresie gwarancji nie są objęte  gwarancją producenta – czy wykonywane będą w ramach odrębnych zamówień na koszt Zamawiającego?”
Odpowiedź:
Postanowienia § 6 pkt 2. wzoru umów stanowiących załączniki nr 8 i 9 do siwz mają na celu zapewnienie Zamawiającemu, że będzie on mógł wykonywać czynności niezbędne dla zachowania gwarancji w miejscu użytkowania pojazdu, niezależnie od formy i sposobu, w jakiej Wykonawca zamierza ten warunek spełnić, chodzi o to  aby Zamawiający nie ponosił kosztów z tytułu zapewnienia mu wykonywania tych czynności w takim a nie innym miejscu (np. koszty dojazdu pracowników do miejsca użytkowania pojazdu, koszty zawarcia umowy obsługi serwisowej itp.). Zapis ten nie oznacza przeniesienia kosztów wykonywania przeglądów gwarancyjnych, serwisu czy konserwacji na Wykonawcę, ponieważ ww. koszty, na ogólnych zasadach, będą pokrywane przez Zamawiającego.